Reklam Kurulu Raporu ve Önemli Tespitler Ticaret Bakanlığı, 2024 yılına ilişkin olan Reklam Kurulu Raporu’nu yayımlayarak sektördeki son durumu açıkladı. Rapora göre, Kurul bu yıl da reklam ve tanıtım sektöründe tüketicileri yanıltan ya da yasak olan uygulamalara odaklandı. Özellikle “karanlık ticari tasarımlar” olarak tanımlanan ve tüketicileri yanıltıcı uygulamaların artması dikkat çekti. Aykırı Reklamlara Yönelik Cezalar…
Ticaret Bakanlığı, 2024 yılına ilişkin olan Reklam Kurulu Raporu’nu yayımlayarak sektördeki son durumu açıkladı. Rapora göre, Kurul bu yıl da reklam ve tanıtım sektöründe tüketicileri yanıltan ya da yasak olan uygulamalara odaklandı. Özellikle “karanlık ticari tasarımlar” olarak tanımlanan ve tüketicileri yanıltıcı uygulamaların artması dikkat çekti.
Reklam Kurulu’nun incelemeleri sonucunda sektörler bazında 533 dosyada aykırılık tespit edildi. Bu dosyaların 345’ine reklamı durdurma, 188’ine ise idari para ve durdurma cezası uygulandı. “Diğer mal ve hizmetler” sektöründe ise 92,4 milyon lira idari para cezası kesildi.
Sağlık sektöründe 87.8 milyon lira, gıda sektöründe 38.2 milyon lira, kozmetik ve temizlik xslot ürünleri sektöründe 17.5 milyon lira ceza kesilirken, diğer sektörlerden dayanıklı tüketim malları ve teknoloji sektörü 12.7 milyon lira, iletişim sektörü 9.2 milyon lira ceza aldı.
Dijitalleşmenin etkisiyle sosyal medya reklamları da denetim altına alındı. Reklam Kurulu’nun incelediği 1917 dosyanın 707’si sosyal medya reklamlarını içerirken, yaklaşık yüzde 84’ü Instagram’da yer aldı. Instagram’ı Facebook, Youtube, X, TikTok ve LinkedIn takip etti. Bu raporla birlikte Ticaret Bakanlığı’nın reklam sektöründeki düzenlemeleri ve denetimleri artırarak tüketicileri korumaya yönelik çalışmalarını sürdürdüğü görülmektedir.
Reklam & İş Birliği: [email protected]