Ekonomide Doğru Yolda Olunduğu Söylendi Ancak… Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, göreve başladığı ilk yılın ardından yaptığı açıklamada, ekonominin doğru yolda olduğunu belirtti. Ancak bu süreçte dar gelirli vatandaşlar daha da fakirleşti. Faizler arttı, enflasyon zirve yaptı ve alım gücü düşüş gösterdi. Enflasyon ve Gelir Durumu Enflasyonun fırlamasıyla sabit gelirli vatandaşlar ay sonunu değil,…
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, göreve başladığı ilk yılın ardından yaptığı açıklamada, ekonominin doğru yolda olduğunu belirtti. Ancak bu süreçte dar gelirli vatandaşlar daha da fakirleşti. Faizler arttı, enflasyon zirve yaptı ve alım gücü düşüş gösterdi.
Enflasyonun fırlamasıyla sabit gelirli vatandaşlar ay sonunu değil, ayın ortasını zorlanarak görmeye başladı. Şimşek, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Program çalışıyor ama daha kat edecek yolumuz var, enflasyonu tek haneye indirmek meşakkatli olsa da programımızı kararlılıkla uygulayarak başaracağız” ifadelerini kullandı.
Şimşek’in ikinci görev yılında asgari ücrete ve düşük emekli maaşlarına artış yapmama kararı alması, yeni vergiler, zamlar, tasarruf paketi ve yavaşlayacak ekonomi ile ilgili planları devam ettireceği öngörülüyor.
Örneğin, Şimşek’in göreve başladığı dönemde 1 litre mazot 19 lirayken, bugün 40 lirayı aştı. Ekmek fiyatları 4 liradan 10 liraya yükseldi. Bekar bir işçinin yaşam maliyeti 13 bin liradan 24.604 liraya çıktı. Aynı dönemde enflasyon yüzde 39.59 iken bugün yüzde 75’i aştı. Bu durum, vatandaşların alım gücünü ciddi şekilde etkiledi.
Şimşek, “ilk yılın muhasebesi”ne ilişkin yaptığı paylaşımda harcama disiplini, tasarruf, vergide adalet ve verimlilik odaklı maliye politikasına devam edeceklerini belirtti. Ancak, bu politikaların dar gelirli vatandaşları daha da zor duruma düşürebileceği endişesi bulunuyor.
Reklam & İş Birliği: [email protected]